Wiejska Baza Kategoryzacyjna

POLSKA FEDERACJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ
Gospodarstwa Gościnne

PFTW (81) 501-43-11 phone

TWOJA KWATERA

CIĄGLE BEZ KATEGORII ?

Nie czekaj, złóż wniosek
online ju dziś.

Z wniosek

W każdym domu, w każdym gospodarstwie, w każdym regionie możemy poszukać pomysłów, które przykują uwagę turystów. To będzie bardzo dobry punkt startowy, by się promować.

Efektywna promocja oznacza, że klienci będą kojarzyć nazwę naszego gospodarstwa czy stowarzyszenia, a na pytanie znajomych gdzie warto pojechać z dzieckiem będą wskazywać naszą ofertę, chwaląc przy tym wszystkie oferowane przez nas atrakcje. Niewątpliwie dbanie o to, by turyści znali nas i mieli o nas jak najlepsze zdanie to jeden z elementów przyszłego
sukcesu. Dokładając do tego usługi noclegowe na wysokim poziomie doprowadzimy do celu – czyli do tego, że nasz turysta przyjedzie, spędzi z zadowoleniem czas i POWRÓCI. Żeby tak się stało musimy zadbać o właściwą promocję czyli poinformowanie, zaprezentowanie i przekonanie turysty, że pobyt u nas to najlepsza decyzja wakacyjna czy weekendowa.
Jak to zrobić nie zawsze dysponując wielkim budżetem na promocję?

Oto kilka podstawowych rad marketingowych:
1. Zaprojektujmy swój wygląd czyli dajmy się rozpoznać - w czasach ogromnej konkurencji
rynkowej nie tylko na rynku usług turystycznych, ważne jest aby nie być anonimowym.

W marketingu by być kojarzonym powinniśmy zadbać o nasz „turystyczny dowód osobisty”, na który będą się składać:
a) Nazwa własna naszego gospodarstwa agroturystycznego czy stowarzyszenia – najlepiej
gdyby ta nazwa była oparta nie tylko na nazwiskach właścicieli czyli np.: „Jan i Janina
Sadowscy”, ale również była nazwą charakterystyczną, od razu kojarzącą się z naszą specjalizacją
np.: „Chlebowa Chata”, „Ziołowy Zakątek”, Gospodarstwo Agroturystyczne „Koziarnia”
b) Znak graficzny naszego gospodarstwa czy stowarzyszenia – w języku fachowym zwany
logo – to nic innego jak nasz graficzny podpis (najczęściej jest to zestawienie symbolu z nazwą
naszego gospodarstwa). Tu również postarajmy się o to, aby znak przedstawiał to co nas
szczególnie wyróżnia. W naszym logo powinny znaleźć się elementy, z którymi możemy lub
już jesteśmy kojarzeni –„aktywny wypoczynek na koniach”, „miody z leśnej pasieki”, „wyrób
serów kozich z możliwością uczestniczenia w warsztatach serowych”, „cydr ze starych odmian
jabłek wyrabiany w naszym gospodarstwie” czy „lawendowe pole”
c) Własna domena w internecie – czyli własny adres www – który służy do promocji.
Konieczne jest posiadanie miejsca w internecie, gdzie zbudujemy naszą stronę www i gdzie
będą znajdować się aktualne informacje na temat naszego gospodarstwa czy proponowanych
atrakcji.

Nazwę ze znakiem i adresem internetowym będziemy umieszczać na wszystkich materiałach
promocyjnych – w ulotkach, folderach, na stoisku targowym, a także np. do oznakowania
naszego gospodarstwa w terenie – na drodze dojazdowej czy bramie wjazdowej.

Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ podstawą odbioru świata przez naszego turystę jest obraz. Stałe powtarzanie tej samej wyróżniającej się nazwy oraz prezentacją znaku i adresu spowoduje,że na stałe zapadną w pamięć odbiorcy.
Ważne jest wykorzystywanie każdej okazji do przypominania się naszemu klientowi – nie zapominajmy więc umieścić naszej nazwy i znaku np. podczas promocji na imprezie lokalnej, gdzie promujemy się z wykorzystaniem naszych produktów np. na słoiku dżemu, konfitury, na butelce nalewki czy na torebce, w którą zapakujemy chleb lub ser.

„Zaczarujmy Klienta” zanim do nas przyjedzie – odpowiednia prezentacja walorów
czyli atrakcyjne zdjęcia naszego gospodarstwa i regionu (w przypadku stowarzyszeń agroturystycznych)
mogą przeważyć o wyborze naszej oferty. Pamiętajmy pierwsze wrażenie jest
najważniejsze i robi się je tylko raz, kontakt wizualny z naszym gospodarstwem musi wzbudzić
zainteresowanie a nawet zachwyt.

Za podstawowe narzędzia i formy komunikacji w internecie, które powinniśmy uwzględnić
w naszej promocji należy uznać:
a) własna strona www
Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu i realizacji własnej strony internetowej?
• atrakcyjne przedstawienie wszystkich atutów naszego gospodarstwa;
• pełna galeria zdjęć wszystkich pokoi i otoczenia gospodarstwa;
• opis dostępnych atrakcji;
• kompleksowy opis regionu wraz z atrakcjami;
• przejrzysta oferta cenowa;
• dobry formularz kontaktowy i wszystkie dane teleadresowe;
• atrakcyjny wygląd graficzny czyli layout wraz z identyfikacją graficzną;
• aktualności;
• przekierowanie na strony mediów społecznościowych.
b) internetowe bazy i portale agroturystyczne
Na co musimy szczególnie zwrócić uwagę przy z promocji za pomocą tych narzędzi:
• podstawą jest regularna aktualizacja naszej oferty oraz dbałość o jej atrakcyjną prezentację
(ważne by to była pełna oferta - aktualne opisy, dane, ceny, zdjęcia, atrakcje, nagrody
i wyróżnienia, nowe inicjatywy etc.);
• należy zadbać o atrakcyjną treść w opisach dotyczących gospodarstw i stowarzyszeń tj.
teksty dotyczące danego gospodarstwa powinny prezentować nasze tzw. USP (z ang. unique
selling proposition) czyli naszą unikatową propozycję sprzedażową – wyróżniki i unikalne
atrakcje; prezentować ją z wykorzystaniem argumentacji reklamowej i skłaniającej do działania;

Media społecznościowe
W powszechnej erze komunikacji za pomocą mediów społecznościowych (Facebook, You-Tube, Twitter, Instagram, Pinterest) nasza obecność promocyjna w nich to również podstawa działań w internecie. Ich skuteczne wykorzystanie zależy w dużym stopniu konsekwentnej realizacji kilku zasad. Przede wszystkim media społecznościowe z zasady nie służą bezpośredniej
sprzedaży lecz nawiązywaniu długotrwałych relacji z naszymi klientami, poznawaniu ich potrzeb oraz pozyskiwaniu kolejnych „ambasadorów”. Poprzez taką politykę promocyjną możemy pośrednio wpływać na sprzedaż naszej oferty – tworzymy odpowiedni wizerunek i dostarczamy argumentów o unikalnej ofercie jaką mamy dla naszych turystów. Dobrze prowadzony
dialog np. na Facebooku pozwala w efekcie bardzo dobrze przygotować naszą ofertę, precyzyjnie dostosowaną do aktualnych potrzeb. Jak możemy angażować naszych fanów np. na Facebooku? Zamieszczajmy dużo atrakcyjnie wizualnych grafik i obrazów wzbudzających emocje, pokazujmy nasze gospodarstwo o każdej porze roku, informujmy na bieżąco o to tym co się u nas dzieje, prezentujmy przepisy kulinarne – wszystko to może spowodować, że krąg naszych sympatyków będzie się systematycznie powiększał.

przewiń w górę
Created by: milionoczu Copyright by: Polska Federacja Turystyki Wiejskiej "Gospodarstwa Gościnne" 2012 r
ministerstwo